Miss you buy - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Wendy Judith & Stephanie Vietnam - WaarBenJij.nu Miss you buy - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Wendy Judith & Stephanie Vietnam - WaarBenJij.nu

Miss you buy

Door: judith

Blijf op de hoogte en volg Wendy Judith & Stephanie

10 Juli 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Dag 2 Na een ontbijtje in ons hotel zijn we er op uit gegaan. Door onze aircogekoelde kamer vergeet je snel wat voor helse temperatuur er buiten heerst. Bewapend met waterflesjes zijn we de straat op gegaan. Bij het oversteken moet je niet nadenken. Even goed kijken of er geen bussen aankomen en gaan. Houd een regelmatig tempo aan en stop vooral niet midden op de weg, zij ontwijken jou wel. we besloten om eerst te gaan shoppen. De Ben Tanh Market ligt aan een drukke rotonde. Het poortgebouw staat volgebouwd met kraampjes die bepakt zijn met t-shirts, bloemen, horloges, koffie, tassen, ondergoed en eten. Wendy en Steph hebben allebei een echte neppe merkrugzak gekocht en ik heb een chilbroek gescoord. We hebben onze afdingskills vandaag goed kunnen trainen. Als je maar een kleine blik werpt op een kraampje klinkt er meteen 'miss, how can I help you miss? Miss you buy' van alle kanten. Na de markt zijn we een wandeling gaan maken door de French quarter richting de kathadraal De Notre Dame. Daar moesten wij nog 2 keer op de foto met een stel Vietnamezen en toen zijn we naar de centralpost office geweest, een gebouw dat ontworpen is door de architect van de Eifeltoren. Op de terugweg zijn we doorr het rijke gedeelte gelopen waar Prade, Gucci en Chanel naast elkaar te vinden waren. Wendy's backpack is nog niet terug, dus we moesten ook nog shirts en granny panties voor haar halen, gelukkig vertelde onze lachende Vietnamees net dat hij gevonden is! Hij wordt vanavond of morgenochtend gebracht, net op tijd voor ons vertrek naar Hanoi. In de middag hebben we, heel slecht, bij de Mac gegeten. Maar de reclame van de Macdonalds liegt niet, als je ergens in een vreemd land zit met vreemd eten en je gaat bijna van je stokje, dan is de gele M aan de hemel een godsgeschenk. Die burger heeft nog nooit zo goed gesmaakt. Maar vanavond durfden we het aan. We hebben gegeten in een openluchtkeuken op de avondmarkt. De noedels waren heerlijk, evenals de garnalen. Nu nog hopen dat het er ook weer goed uitkomt... Ons hotel ligt dichtbij een park waar veel te zien is als je er even gaat zitten. S middags zijn er mensen aan het sporten op de aparaten en zijn tuinmannen met rieten hoeden aan het werk om alles netjes te houden. S avonds wordt er gesalsadanst in de kapelletjes, wordt er gebadmintond, geskate, in het speeltuintje gespeeld en gewandeld. We hebben dus een drukke dag gehad en zijn daarom toe aan een lekkere koele douche en een zacht bedje. Tam Biêt!

• 10 Juli 2014 - 20:53

Anouk:

Heerlijk dit juud! Geniet maar van deze prettige chaos!! Ben benieuwd wat je van Hanoi vindt, is heel anders! Krijg helemaal de kriebels:) xxxx

• 10 Juli 2014 - 21:02

Maartje:

Klinkt echt amazing!!! Heel leuk beschreven! Ik uit naar jullie volgende avonturen!! Gelukkig heeft de rugzak Wendy teruggevonden haha. Heel veel liefs vanuit het inmiddels verslagen *noooooo* Nederland!

• 10 Juli 2014 - 21:04

Maartje:

P.s. gelukkig is het eten er tot nu toe goed in gebleven haha :)